Retourneren
Toch niet helemaal tevreden? Jammer maar retourneren is geen probleem. En geen gedoe met waardebonnen maar je krijgt gewoon je geld terug.
- Voeg het ingevulde retourformulier bij je retour. Heb je geen printer? Dan graag een briefje erbij met ordernummer, naam waarop de bestelling geplaatst is en evt. de retourreden.
Pakket ontvangen met PostNL?
- In je in de track en trace mail vind je een link waarmee je een voordelig retourlabel kunt downloaden.
- Heb je die mail al weggegooid? Vraag dan via de mail de retourlabel aan: info@ruiterkids.nl.
Heb je geen printer? Geef dit dan even aan. Dan ontvang je een barcode. De medewerker op de PostNL locatie scant dan de code vanaf jouw telefoon. - Voor het retourneren van een brievenbuspakketje betaal je € 4,15 en voor een pakket € 5,95.
Het retourlabel ontvang je in je mailbox samen met een betaallink. De afzender is MyParcel
Pakket ontvangen met DHL?
- Dan kun je zelf een retourlabel aanmaken bij DHL. Kies voor bezorgen op huisadres en niet voor een DHL servicepoint. Het retouradres vind je op het retourformulier.
- Het retourneren van een brievenbuspakketje kost € 3,95, pakketpost € 5,95
Retour vanuit België
- Een retour vanuit België kost €14,75. Kun je op een goedkopere manier verzenden dan kun je daar uiteraard gebruik van maken.
- Het retouradres vind je op het retourformulier.
Heb je een verkeerd of defect artikel ontvangen? Dan betaal je uiteraard geen retourkosten. Neem in dat geval even contact op: info@ruiterkids.nl
Voorwaarden voor het retourneren
Je hebt het recht jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen.
Wil je iets ruilen voor een andere maat, kleur of een heel ander artikel? Plaats dan een nieuwe bestelling.
Controleer eerst of jouw retour aan de volgende voorwaarden voldoet:
- Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan Ruiterkids.nl geretourneerd worden.
- Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Hoe krijg ik mijn geld terug?
Zodra je retour door ons is ontvangen krijg je een bevestigingsmailtje en zorgen we ervoor dat je je geld terug krijgt.
Betaald via:
- Ideal: je krijgt het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen terug op jouw bankrekening.
- Creditcard of Klarna (achteraf betalen): dan duurt het ongeveer 14 dagen voordat het geld weer op je rekening staat.
Stuur je de gehele bestelling terug, dan ontvang je het totale aankoopbedrag terug. Dus ook de eventuele verzendkosten van je originele bestelling. Let op: de verzendkosten voor het terugsturen zijn wél voor je eigen rekening.
Stuur je een gedeelte van de bestelling terug, dan ontvang je uiteraard alleen het aankoopbedrag van deze artikelen terug.
Heb je een deel van je bestelling geretourneerd en voor Klarna achteraf betalen gekozen? Dan brengen we het bedrag van je retour in mindering op je Klarna factuur en krijg je binnen 5 werkdagen van Klarna een aangepaste factuur.
Ruilen of retourneren in de fysieke winkel
Je kunt er ook voor kiezen om in de fysieke winkel je bestelling te ruilen of te retourneren. Het aankoopbedrag ontvang je niet contant maar wordt teruggestord op dezelfde wijze waarop de order is betaald.